Jak dobry copywriting pomaga nawiązać kontakt klienta z firmą na blogu?

Jak dobry copywriting pomaga nawiązać kontakt klienta z firmą na blogu?

 

Blog to nie oferta produktowa, folder reklamowy. Blog firmowy pomaga złapać uwagę, kontakt klienta z firmą na blogu. Zrozumienie czytelnika i wyjście w jego stronę zaprasza go do zapoznania się z Twoim produktem.

 

Wyobraź sobie, jesteś sprzedawcą w sklepie stacjonarnym. Pojawia się potencjalny klient. Jako dobry handlowiec od razu widzisz, o co go spytać, co zaproponować. Jakiego używać języka, które cechy produktu mu przedstawić.

Na swoim blogu firmowym nie masz takich możliwości. Przynajmniej nie na tę chwilę.

 

Wyjście z pozycji wszechwiedzącego eksperta.

Jesteś ekspertem, wiesz wszystko o swoim produkcie, na bieżąco śledzisz nowinki z branży.

Klient musi mieć świadomość, że to wszystko wiesz. Inaczej nie będziesz dla niego autorytetem i ostatecznie, dlaczego miałby coś od Ciebie kupić.

Tylko jeśli są rodzice i dziecko. To czy rodzice tłumaczą mu wszystko bogatym słownictwem i podwójnie złożonymi zdaniami? No nie. A dziecko? I tak uważa ich za tych, co wiedzą i mogą wszystko.

Właściwa komunikacja, przyjacielski, pełen zrozumienia sposób komunikacji. Dobry copywriting zachęci czytelnika do przyjaźni z Twoją marką.

 

Czytelnik ma się czuć zrozumiany.

Jak? – pytasz, ja go nie widzę, jak go zrozumieć?

Na przykład właśnie tak, jak w zdaniu powyżej. Pytając, zadając retoryczne pytania, odbiorca wchodzi z Tobą w dialog. Przytakuje lub się nie zgadza.

Żeby to osiągnąć pisz prostym, zrozumiałym językiem.

Sztywny ton jest dobry na spotkaniach biznesowym. Czytelnik bloga, choć go nie widzisz, jest normalną osobą, poszukującą informacji odnośnie do produktu na Twoim firmowym blogu.

 

Pozwól zadać sobie pytanie.

Kontakt klienta z firmą na blogu to też Twoja otwartość na wątpliwości czytelnika.

Niektóre artykuły na blogu mogą być sesją pytań i odpowiedzi odnośnie do Twoich usług.

Zaproponuj czytelnikowi podzielenie się wątpliwościami w komentarzu lub w mailu.

Nawet jeśli odbiorca nie skorzysta z proponowanych możliwości kontaktu, zapamięta, że jesteś otwarty, że za nazwą i produktem jest człowiek, taki jak on. Człowiek otwarty i chętny do pomocy. Mający czas go wysłuchać. W końcu odpowiadanie na pytania czytelników też zajmują czas.

 

Zwracaj się do czytelnika prostym językiem, łatwymi do przyswojenia treściami. O tym, jak to zrobić poczytasz w tym artykule.

 

Chcesz, by Twój blog rozmawiał z czytelnikiem?

Potrzebujesz takich treści, aby przyszły klient poczuł się rozumiany jak VIP?

Napisz do mnie na mail: admin@angielskieinspiracje.pl  lub przejdź do zakładki KONTAKT.

Ela