Dlaczego warto założyć blog firmowy? 11 powodów – cz. 1

Dlaczego warto założyć blog firmowy? 11 powodów – cz. 1

 

Prowadzenie bloga firmowego to Twoim zdaniem czasochłonny obowiązek czy element marketingu. Dlaczego warto założyć blog firmowy?

Blog firmowy to nie sklep internetowy. Tak, jest on elementem Twojej strony internetowej, ale pełni zupełnie inną funkcję. Edukuje, ale i zaprzyjaźnia czytelnika z Tobą.

Na blogu firmowym zamieszczaj treści związane z Twoja branżą, a nie tylko opowiadaj o produkcie. Rozwiązuj problemy czytelników, niech trafiają do Ciebie przez wyszukiwarki internetowe. Pokazuj im rozwiązania, stań się autorytetem w swojej niszy.

 Powody wymienione w tym artykule dotyczą budowania Twojego wizerunku. W drugiej części poznasz powody związane z tym, jak twój blog firmowy pracuje dla Ciebie w Internecie.

 

Czytelnik poznaje Twoją firmę.

Na blogu opisujesz historię firmy, założyciela, ideę. Umieszczasz wywiady z ludźmi zaangażowanymi w Twoja firmę. Pokazujesz ważne wydarzenia i spotkania firmowe. Przełomowe chwile i wszystko to, czym się chcesz pochwalić.

Potencjalny klient poznaje Twoją firmę, wciąga się w jej historię, poznaje wartości. Ufa Twojej marce. Widzi, że nie jesteś firmą widmo, ale funkcjonująca na rynku firmą, która tworzy, rośnie, odnosi sukcesy.

 

Firma z ludzkim podejściem.

Opowiadasz historię firmy, przedstawiasz wartości, którymi się kierujesz, swoją ideę. Postami blogowymi pomagasz czytelnikom.

Pokazujesz, że nie jesteś maszyna produkcyjną, której jedynym zadaniem jest sprzedać.

Różnorodne treści na Twoim blogu firmowym pokazują, że jesteś człowiekiem z misją.

Ludzie lubią ludzi, lubią wsłuchiwać się w historie, czują się zrozumiani, gdy odpowiadasz na ich pytania, gdy dajesz możliwość kontaktu ze sobą. To chyba wyjaśnia, dlaczego warto założyć blog firmowy.

 

Czytelnicy dzielą się wartościowymi treściami.

Na swoim blogu firmowym opisujesz bóle i troski czytelnika. Okazujesz zrozumienie, podpowiadasz rozwiązania.

Rozciągasz piękne wizje, pomagasz czytelnikowi do nich dotrzeć.

Oczywiście wszystko z branży i wokół Twojego produktu.

Gdy treści faktycznie są pomocne czytelnikowi, chętnie podzieli się z nimi ze znajomymi i poleci je tym, którzy mają podobny problem.

Masz w ten sposób bezpłatną reklamę. Twoje treści się rozchodzą, coraz więcej osób czyta Twojego bloga. Wtedy już czujesz, dlaczego warto założyć blog firmowy.

 

Ty dzielisz się treściami rozwiązującymi problemy.

Prócz bloga firmowego, masz jeszcze konta na Facebooku czy Instagramie. Artykuły zamieszczasz też w Social Mediach. Tu masz już stałych czytelników, którzy z jakiś powodów dołączyli do grona osób Cię obserwujących. Publikując, dostarczasz czytelnikom odpowiedzi na ich pytania, gdy wejdą z Tobą w interakcję, poznasz ich kolejne problemy i tak tworzysz nowe treści, a dotychczasowe rozprzestrzeniają się po sieci, przyciągając nowych odbiorców.

 

Jesteś ekspertem w oczach Twojego przyszłego klienta.

Wypowiadasz się na swoim blogu firmowym na tematy ważne dla odbiorcy. Jesteś choćby krok od niego. Pomagasz mu rozwiązywać problemy, z którymi sam sobie nie poradzić, bo szuka ich rozwiązania w wyszukiwarce.

Fachowe artykuły na blogu, napisane zrozumiałym dla odbiorcy językiem budują w nim wizję Ciebie, jako specjalistę w danej dziedzinie.

Jeśli rozwiążesz klientowi jeden problem, gdy pojawi się następna trudność w podobnej tematyce, już nie będzie szukał w wyszukiwarce, ale uda się prosto na Twój ekspercki blog. Czy jeszcze Cię zastanawia, dlaczego warto założyć blog firmowy?

 

Prezentujesz swój produkt od najlepszej strony.

Umiejętnie wplatasz cechy swojego produktu w treści artykułów na blogu firmowym. Budujesz potrzebę posiadania produktu, jego użyteczność. Dobrze napisany artykuł to nie reklama produktu, ale pokazanie korzyści wynikających z jego posiadania, cech ułatwiających życie czytelnika.

Mogą to być artykuły opisujące elementy Twojego produktu lub opowiadające, jak go używać, czy historie dotychczasowych klientów. Blog firmowy to najbardziej wiarygodna forma prezentowania produktów.

 

W kolejnym artykule poznasz dalsze powody, dlaczego warto założyć blog firmowy:

  • treści przyciągają czytelników całą dobę, 7 dni w tygodniu.
  • miejsce ciągłego pozyskiwania klientów.
  • specjalista w swojej niszy.
  • twoja firma jest na coraz wyższej pozycji w wyszukiwarkach.
  • budowanie listy newslettera.

Ela