Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? 11 powodów – cz. 2

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? 11 powodów – cz. 2

 

Przed Tobą kolejne 5 powodów, dlaczego warto prowadzić blog firmowy.

 

Powody wymienione w tym artykule są związane z tym, jak twój blog firmowy pracuje dla Ciebie w Internecie. Z poprzedniej części dowiesz się, jakie są powody w kwestii budowania Twojego wizerunku. Do części pierwszej przejdziesz tędy.

 

Treści przyciągają czytelników całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Artykuły raz napisane i zamieszczone na blogu pracują cały czas. Użytkownicy internetu ciągle poszukują rozwiązań swoich problemów. Twoje treści coraz lepiej się wyszukują. Najlepsze artykuły przechodzą na pierwszą stronę wyszukiwarek. Twój blog przyciąga coraz więcej potencjalnych klientów. Proces działa cały czas i rośnie w miarę, jak rośnie Twój blog.

Staraj się, aby treści artykułów były zawsze aktualne. Chodzi o ponadczasowość niektórych problemów. Treści oparte na chwilowej sensacji będą dobrze się wyszukiwać tylko przez jakiś czas. Oczywiście przyciągną one jakiś czytelników, ale tylko do czasu nowej sensacji.

 

Miejsce ciągłego pozyskiwania klientów.

Twoja firma się rozwija. Ciągle jednak potrzebuje nowych klientów. Jak zapewnić ich stały przyrost?

Masz ciekaw treści na Twoim blogu firmowym, które rozwiązują problemy klientów. Odbiorca wpisuje w wyszukiwarkę zapytanie, jak rozwiązać dany problem. W wynikach wyszukiwania pojawia się Twój artykuł. Odbiorca przechodzi na stronę Twojego bloga firmowego, staje się czytelnikiem, wciąga się, angażuje zapisując na newsletter i tak zostaje Twoim klientem.

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? To wszystko dzięki dobremu tekstowi na blogu.

 

Specjalista w swojej niszy.

Żeby artykuł był dobrze widoczny w wyszukiwarkach dodajesz do niego frazy kluczowe, czyli zwroty po których czytelnicy trafiają na Twój formowy blog. Wpisywanie  najbardziej popularnych fraz kluczowych ma, rzeczywiście większą ilość wyników w wyszukiwarce, ale tym samym, zmniejsza się prawdopodobieństwo, że czytelnik akurat wejdzie na Twój artykuł. Duża konkurencja.

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy opierając wpisy o konkretne frazy kluczowe, tzw. długi ogon?

Użytkownicy wyszukiwarek internetowych wpisują w nie coraz bardziej konkretne zapytania. Im bardziej Twój fraza kluczowa będzie spójna z ich zapytaniem, tym większe prawdopodobieństwo, że czytelnik wejdzie właśnie na Twój blog.

Długie frazy są trudniejsze do umieszczenia w tekście, ale im dłuższy tekst i konkretny materiał, tym fraza ujednolica się z treścią.

 

Twoja firma jest na coraz wyższej pozycji w wyszukiwarkach.

Wyszukiwarki internetowe podpowiadają czytelnikom treści z blogów, a nie ze statycznych stron internetowych. Teksty blogowe są świeże, publikowane co jakiś czas są traktowane przez wyszukiwarki jako aktualniejsze od treści na niezmiennych od iluś lat stron ofertowych. Każdy nowy artykuł, to dla wyszukiwarki nowa podstrona.

Im więcej artykułów na Twoim blogu formowych o podobnej frazie kluczowej, tym większe prawdopodobieństwo, że klient trafi na Twoją stronę.

 

Budowanie listy newslettera.

Kolejny powód, dlaczego warto prowadzić blog firmowy. Chcesz mieć coraz więcej czytelników swojego newslettera, żeby przedstawić im swój produkt? Prowadzisz blog, pod artykułami zamieszczasz okienko do zapisu na newsletter, dajesz też ciekawy gratis dla zachęty.

Blog firmowy jest też dobry źródłem treści, które będziesz wysyłać czytelnikom newslettera. Nie możesz przecież cały czas wysyłać im wiadomości reklamowych. Odsyłasz do wpisów na blogu, poddajesz ciekawe tematy, sposoby na rozwiązanie problemów czytelnika, wzbudzasz jego ciekawość i tym samym chęć posiadania Twojego produktu.

 

Za Tobą 11 powodów, dlaczego warto prowadzić blog firmowy.

Który z nich jest najbardziej przekonujący? O którym nie miałeś wcześniej pojęcia?

Tworzenie treści na bieżąco jest pracochłonne, ale opłaca się. Dobre treści będą potem same przyprowadzać Ci nowych klientów.

Do tego pracujące Social Media, newsletter i, jak to się mówi „firma pracuje sama”. Oczywiście tak nigdy nie ma, ale jest dużo łatwiej, bo dobrze prowadzony blog cały czas przyciąga nowych czytelników, Twoich przyszłych klientów.

 

Jeśli nie widziałeś poprzedniego artykułu Dlaczego warto założyć blog firmowy, to teraz do niego zajrzyj. 6 powodów, które tam znajdziesz to:

  • czytelnik poznaje Twoją firmę.
  • firma z ludzkim podejściem.
  • czytelnicy dzielą się wartościowymi treściami.
  • ty dzielisz się treściami rozwiązującymi problemy.
  • jesteś ekspertem w oczach Twojego przyszłego klienta.
  • prezentujesz swój produkt od najlepszej strony.

Ela